• Info
  • Miljö
  • FAQ
  • Kontakt

Frågor & Svar

Hur lång är leveranstiden på lagervaror?
Alla beställningar som inkommer innan kl 17.00 på en arbetsdag skickas normalt inom två till tre arbetsdagar.

Hur lång är leveranstiden på beställningsvaror?
Alla beställningar av beställningsvaror (ej lagerförda) är specificerad på respektive produktsida. Med reservation att vår underleverantör inte restnoterar varan.

När bör jag lägga min order för att den ska skickas samma dag (Expressleverans)?
Alla beställningar som inkommer innan kl 13.00 på en arbetsdag skickas normalt från vårt lager samma dag (Expressorder). Detta gäller endast av lagerförda artiklar. Skicka även ett mail till [email protected] med ditt ordernummer. Vårt lager ligger i Stockholm.

Tillkommer frakt på mitt köp?
Enligt avtalet är alla order till offentliga SU adresser och över 500 kr fria – i övrigt debiteras frakt enligt fraktmall.
När du klickar vidare till ”Kassan” kan du se aktuell fraktberäkning.

Hur kontaktar jag er om jag har frågor om artiklar i beställningsportalen?
Du når vår kundtjänst direkt på telefonnummer: 08-744 78 80. Eller maila din fråga till [email protected]

Hur visas priserna i beställningsportalen?
Samtliga priser visas exklusive moms som standard. Totalpris för din beställning summeras i kassan, inklusive eventuella avgifter för frakt samt moms.

Hur gör jag en retur eller reklamation?
Kontakta vår kundtjänst inom 8 dagar från leveransdagen via [email protected] så hjälper de dig. Meddela gärna ditt ordernummer för snabbare hantering.

Hur gör jag om en vara saknas i min order?
Kontakta vår kundtjänst på [email protected] så hjälper de dig. Meddela gärna ditt ordernummer och artikelnummer på varan som saknades för snabbare hantering.

Vad innebär när det står ”Ej i lager” på en artikel?
Artikeln är tillfälligt slut i lager eller inte har inlevererats ännu, för att veta mer kontakta gärna vår kundtjänst via [email protected]

Hur gör jag för att ändra min order?
Har du gjort en order där du behöver justera något i, exempelvis fel beställda artiklar eller fel registrerad adress, kontakta omgående vår kundtjänst på 08-744 78 80 eller via mail [email protected]. Ange ditt ordernummer för snabbare hantering.

När skickas varan om den är restnoterad?
Artiklar som är restnoterad på din order skickas få fort de är åter i lager. Kontakta kundtjänst för mer information om beräknad leveranstid via [email protected]

Hur kan jag spåra min order?
När din order har skickats från vårt lager kan du logga in på ”Mina sidor” i beställningsportalen och se din Orderhistorik. Välj ”Visa” på aktuell order och under rubriken ”Spåra paket” hittar en spårningslänk.

Kan jag handla som privatperson?
Det går bra att handla SU:s produkter som privatperson. Detta gör du då genom en annan webbshop, klicka här för att komma dit (öppnas i nytt fönster).

Kan jag köpa plaggen och produkterna på Campusområdet?
Ja, plaggen och produkterna finns till försäljning i Info och Servicecenter där det också finns möjlighet att prova plaggen.

Varför är översättningen till engelska inte helt korrekt?
Vi använder automatisk Google Translate för översättningen – detta kan orsaka vissa felaktigheter. Om något är oklart – kontakta oss direkt.

Uppdaterar…
  • Du har inga produkter i varukorgen.